PUSAT SENI SETEMPAT: TEATER GES (GERAK EMOSI SUARA)

PUSAT SENI SETEMPAT: TEATER G.E.S (GERAK, EMOSI, SUARA)


Assalamualaikum, Salam 1 Malaysia dan Salam Perak Aman Jaya.

Adalah dimaklumkan bahawa Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara melalui Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara Perak akan mengadakan Pusat Seni Setempat: Teater G.E.S (Gerak, Emosi, Suara) seperti ketetapan yang berikut:

Tarikh : 2 Jun 2012 (Sabtu)
Masa : 8.00 malam
Tempat : Auditorium, Kompleks Jabatan Kebudayaan dan
Kesenian Negara Perak, Jalan Caldwell off Jalan Raja Dihilir, Ipoh


Pusat Seni Setempat atau Cultural Hotspots kembali menemui pengunjung dan pencinta seni bulan ini dengan pementasan teater G.E.S (Gerak, Emosi, Suara). Jadikan Kompleks Jabatan Kebudayan dan Kesenian Negara Perak sebagai lokasi santai keluarga untuk menikmati hiburan ringan yang berilmu sempena cuti sekolah.

Pementasan teater GES merupakan singkatan kepada perkataan gerak, emosi, suara. Sebuah pementasan teater eksprimental yang mengabungkan sifat cintakan tuhan, keimanan, kelahiran, budaya, kasih sayang, pendidikan dan semangat patriotisme.

Menurut Encik Abdul Mutalib Bin Abdul Rahman, Pengarah Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara Perak teater yang dipentaskan kali ini mengajak masyarakat untuk lebih dekat mengenali, memahami dan menceburi seni teater. Konsep santai dan menghiburkan bakal dirasai penonton yang hadir dengan berapa segmen yang diketengahkan iaitu DEKON, TARIAN, NYANYIAN, GERAK SILAT, SKETSA PENDEK, dan pelbagai lagi segmen menarik yang menghiburkan.

Sehubungan dengan itu, pihak jabatan ini menjemput semua lapisan masyarakat untuk sama-sama memeriahkan lagi program yang dijalankan. Keterangan lanjut berkenaan program ini boleh menghubungi pihak Jabatan Kebudayaan Dan Kesenian Negara Perak di talian 05-2537001, Puan Fairus Binti Alias.



MASUK ADALAH PERCUMA

###



Disediakan Oleh : JABATAN KEBUDAYAAN DAN KESENIAN NEGARA PERAK

JALAN CALWELL OFF JALAN RAJA DIHILIR

30350 IPOH PERAK

TEL : 05-2537001

H/P : 013-9939091 ( Fairus)

EMAIL: prteam_kekkwaprk@yahoo.com





Comments